ПРОЄКТ «DARIAH» І ВИКЛИКИ ЦИФРОВОЇ ГУМАНІТАРИСТИКИ: ЄВРОПЕЙСЬКА МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ПЛАТФОРМА З ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ЄВРОПИ ТА ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ
DOI:
https://doi.org/10.26661/zhv-2025-10-62-13Ключові слова:
цифрові інфраструктури, доповнена реальність, віртуальна реальність, проєктне дослідження, культурна спадщина, DARIAH, цифрова гуманітаристика, історія Північної Америки, історія ЄвропиАнотація
У статті аналізується діяльність європейської цифрової дослідницької інфраструктури DARIAH (Digital Research Infrastructure for the Arts and Humanities) як інструменту підтримки міждисциплінарних досліджень у сфері історії. Особливу увагу приділено викликам цифрової гуманітаристи-ки, ролі DARIAH у збереженні та популяризації європейської історико-куль-турної спадщини, а також можливостям застосування платформи для по-рівняльних студій історії Європи та Північної Америки. Продемонстровано значення інноваційних цифрових методів для сучасної історичної науки та інтеграції гуманітарних досліджень у глобальний науковий простір.
Посилання
Ardito C. Enriching Archaeological Parks with Contextual Sounds and Mobile Technology. Interacting with Computers, 2022. № 24(4). P. 326–343.
Arici F. Research Trends in the Use of Augmented Reality in Science Education: Content and Bibliometric Mapping Analysis. Computers & Education, 2019. P.142–160.
Bekele M. Survey of Augmented, Virtual, and Mixed Reality for Cultural Heritage. Journal on Computing and Cultural Heritage. 2018. 11(2). P. 101–136.
Cipresso P. The Past, Present, and Future of Virtual and Augmented Reality Research : Network and Cluster Analysis of the Literature. Frontiers in Psychology, 2018. № 9. P. 98–21.
Cohen D. Guide to Gathering, Preserving, and Presenting the Past on the Web. Philadelphia: University of Pennsylvania Press. 2015. 325 p.
De Freitas S. Education in Computer Generated Environments: Virtual Learning, Simulation and Games. Routledge. 2014. 232 p.
Diegmann, P. Benefits of Augmented Reality in Educational Environments. Systematic Literature Review. Wirtschaftsinformatik Proceedings, 2015. P. 9–34.
Economou M. Promising Beginnings? Evaluating Museum Mobile Phone Apps. Museums and the Web. 2019. P. 68–91.
Elliott D. Digital History and Hermeneutics: Between Theory and Practice. Berlin: De Gruyter. 2020. 265 p.
Kaley A. Historical Thinking and the Digital World: Practice, Theory, and Pedagogy. Routledge. 2022. 238 p.
Kartashova L. Tsyfrovi tekhnolohii dlia stvorennia navchalnoho seredovyshcha novoho pokolinnia yak ekosystemy. Khmelnytskyi : KhNU. 2020. S. 63–66.
Lee P. Putting Principles into Practice : Understanding History. How Students Learn: History in the Classroom. Washington, DC : The National Academies Press. 2015. P. 31–77.
Levstik L. Doing History : Investigating with Children in Elementary and Middle Schools. Routledge. 2015. 256 p. Osodcha K. Zasoby tsyfrovykh tekhnolohii dlia zabezpechennia spravedlyvoi yakisnoi neformalnoi osvity. Digital Transformation and Technologies for Sustainable Development all Branches of Modern Education, Science and Practice. 2023. S. 75–79.
Schreibman S. A New Companion to Digital Humanities. Wiley-Blackwell. 2016. 592 p.
Seixas P. The Big Six Historical Thinking Concepts. Nelson Education. 2019 160 p.
Tolmach M. Tsyfrovi tekhnolohii v osviti : mozhlyvosti y tendentsii zastosuvannia. Tsyfrova platforma: informatsiini tekhnolohii v sotsiokulturnii sferi. 2021. №4(2), S. 160–168.
Traverso E. The Past: Instructions for Use: History, Memory, Politics. Columbia University Press. 2021. 216 p. Wineburg S. Historical Thinking and Other Unnatural Acts : Charting the Future of Teaching the Past. Temple University Press. 2021. 256 p.
Yudenkova I. Pedahohichna diialnist v epokhu tsyfrovoho osvitnoho seredovyshcha : suchasni vyklyky ta perspektyvy.
Proiektuvannia tsyfrovoho osvitnoho seredovyshcha: suchasni vyklyky ta perspektyvy. 2023. S. 45–49.
ISSN 

